به پایگاه اطلاع رسانی مسجد قاسم ابن الحسن علیه السلام...ملاثانی... خوش آمدید مسجد قاسم ابن الحسن علیه السلام(ملاثانی)
مسجد قاسم ابن الحسن علیه السلام(ملاثانی)
 
با ذکر صلوات وارد شوید
با چند رکعت نماز خواندن کسی مسلمان نمیشود...! خواهرم حجابت . برادرم نگاهت گزارش تصویری مراسم جشن دهه مبارک فجر 4 حرف قشنگ (!) چند دقیقه ؟! حرمت نماز از نظر رسول خدا امام صادق (ع) آقا شرمنده ایم همسری که لقمه ای ... قانون سقوط... نحوه انجام سجده سهو ما کجای قرآنیم؟؟؟ شیطان کیست؟ انشا با موضوع نماز دانلود فیلتر شکن جدید محرم 1392 جملات کوتاه وزیبا در مورد محرم وامام حسین (ع) امام حسين عليه السلام از ديدگاه انديشوران جهان... اعمال دهه اول ماه ذی الحجه گزارش تصویری اردوی زیارتی سیاحتی مشهد مقدس 1392/6/20 دل عزراییل برای چه کسانی سوخته است؟ تصاویر جلسه هفتگی ختم و تفسیر قرآن کریم مورخ 1392/6/25 (جزء چهارم) داستان رابطه شیطان با نماز تصاویر جلسه هفتگی ختم و تفسیر قرآن کریم مورخ 1392/6/18 (جزء سوم) ماجرای امید بخش ترین آیه قرآن داستان کوتاه 2 تصاویر مراسم ترویج فرهنگ قرآنی مورخ 1392/5/28 جزء اول می گویند خدا همه جا حاضر است چرا رو به قبله باید نماز خواند؟ شبهای قدر رمضان 1392 به روایت تصویر  حکم وضو گرفتن قبل از وقت نماز علی (ع) در شب 19 رمضان چه اذکاری می گفتند؟ لیالی القدر آتش جهنم را 70بار آب زدند تا که شد گرمای دنیا گزارش تصویری مراسم ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان حرفهای در گوشی با روزه داران خاطرات شیرین داستان کوتاه احادیثی در باره (عمر آدم) آقا حواست هست؟ چگونه خواب امام زمان (عج) را ببینم؟ سخن یک بزرگ آیت الله فاضل لنکرانی قصابی که گوشتش گوشت مسلمانان است +تصویر(18+) حکایت بهلول و خلیفه گزارش تصویری 2 هرگز... بشتابید ثبت نام شروع شد

 

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند :

 

 که در قیامت هیچ بنده ای قدم از قدم بر نمی دارد تا به این پرسش پاسخ دهد : اول آنکه عمرش را در چه کار فانی نموده است ، دوم جوانیش را چگونه و در چه راه تمام کرده است.

 

امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند:

 

از مواعظ لقمان حکیم به فرزند خود این بود که فرزند من بدان فردا که در پیشگاه الهی برای حساب ، حاضر می شوی درباره ی چهار چیز از تو می پرسند: جوانیت را در چه راه تمام کردی ؟عمرت را در چه کار فانی نمودی؟ ثروتت را چگونه بدست آوردی؟ و آن را در چه راه صرف کردی؟

 

رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرموده اند:

 

آن کس که در باقیمانده ی عمرش دارای حسن رفتار باشد و به پاکی و نیکی قدم بر دارد خداوند او را به گناهان گذشته اش مؤاخذه نمی کند و کسی که در باقیمانده ی عمر نادرست و بدکار باشد به تمام اعمال دوران عمرش مؤاخذه خواهد شد.


حضرت علی (علیه السّلام) فرموده اند:

 

باقیمانده ی عمر آدمی آن قدر پر ارج و گرانبها است که به ارزیابی نمی آید چه انسان می تواند با تتمه ی عمر خوبی های فوت شده را جبرا کند و فضائلی را که در وجود خود سرکوب کرده و میرانده است زنده نماید.

 

 

 

babol103.gif

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

سلام آقا می خواستم چند کلمه باهاتون حرف بزنم می خواستم بگم:


آقا حواست هست امریکا و اسرائیل هر روز جنایت جدیدی انجام میدن؟

 

آقا حواست هست تروریست ها دارن مردم سوریه رو الکی می کشن؟

 

آقا حواست هست هنوز مسلمونای میانمار رو اذیت میکنن؟

 

آقا حواست هست اتحادیه ی عرب هم با غربیاست؟

  

آقا حواست هست غزه با خون یکی شده بود؟

 

آقا حواست هست سال نود و یک تموم شده ولی هنوز ما منتظریم؟

 

آقا حواست هست جمعه ها یکی یکی دارن رد میشن؟

 

آقا حواست هست ما ها مثلا منتظریم؟

 

 

میدونم آقا حواست به تمام اینا هست.


انا غير مهملين لمراعاتكم, و لا ناسين لذكركم, و لو لا ذلك لنزل بكم اللاواه, واصطلمكـم

الاعداء. فـاتقـوا الله جل جلاله و ظاهـرونـا.


ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى كنيم و ياد شما را از خاطر نبرده ايم,كه اگر جز ايـن

بود گرفتاريها به شما روى مىآورد و دشمنان, شما را ريشه كـن مى كردند. از خدا بترسيد

و مارا پشتيبانى كنيد.


بحارالانوارج 53,ص 175.

 

 

                          

 

 

 

babol103.gif

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

 

 

شاگرد: استاد ، چکار کنم که خواب امام زمان(عج) رو ببینم؟

 

استاد: شب یک غذای شور بخور، آب نخور و بخواب.


شاگرد دستور استاد رو اجرا کرد و برگشت.



شاگرد: استاد دیشب دائم خواب آب میدیدم!‏


خواب دیدم بر لب چاهی دارم آب مینوشم


کنار نهر آبی در حال خوردن آب هستم!


در ساحل رودخانه ای مشغول...


استاد فرمود: تشنه آب بودی خواب آب دیدی‏؛‏

 

تشنه امام زمان(عج) بشو تا خواب امام زمان(عج) ببینی...

 

 

گل

 

 

  

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 31 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

83436012303433037783.jpg?w=700&h=434

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

http://montaghemart.persiangig.com/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84-%D9%84%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C1500.jpg

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ یک رسانه مصری تصویری به نمایش گذاشته که در آن، چند بودایی در جنوب

شرق آسیا، سرگرم تقسیم گوشت قربانی هستند با این توضیح که، قربانی آنها یک انسان است. انسانی که نه بخاطر

کمبود گوشت، بلکه فقط به علت مسلمان بودن، ذبح شده است.

 

روزنامه مصری جریده الیوم، تصویری را به نمایش گذاشته ، که در آن چند بودایی در جنوب شرق آسیا، سرگرم تقسیم

گوشت قربانی هستند. با این توضیح بدون شرح که، قربانی آنها یک انسان است. انسانی که نه به خاطر کمبود گوشت

در آن کشور، بلکه فقط به خاطر مسلمان بودن، ذبح شده است.

 

آنها از ناچاری و برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود، این انسان را ذبح نکرده اند. آنها به یکی از اصولی ترین

دستورات آئین خود عمل می کنند.

 

سکوت مرگبار مجامع جهانی و کشورهای غربی موجب شده تا مسلمانان میانمار ضمن زندگی در بدترین وضعیت

 

ممکن، قربانی نسل کشی و خشونت های قومی و مذهبی در این کشور شوند.

 

گفتنی است تا کنون آمار رسمی در مورد تعداد دقیق کشته‌های نسل‌کشی مسلمانان میانمار وجود ندارد و بر

اساس آمار غیر رسمی در حوادث اخیر 170 نفر کشته شده، 7 هزار نفر زخمی شده و 40 هزار فعال مسلمان

دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

 

تصویر مربوط به این خبر، به دلیل فجیع بودن در ادامه مطلب آمده است (۱۸+)

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

حكايت بهلول وخليفه

 

روزی بهلول بر هارون وارد شده خلیفه رادید که مشغول شراب خوردن است.

 

خلیفه خواست خود را از خوردن حرام تبرئه نماید. لذا از بهلول سوال کرد:اگرکسی انگور بخورد حرام است؟

بهلول جواب داد: خیر؛

خلیفه گفت: بعد از خوردن انگور اگر آب هم بالای آن بخورد چطور است.

بهلول جواب داد: اشکالی ندارد.

باز خلیفه گفت: بعداز خوردن انگور وآب مدتی هم در کنار آفتاب بشیند چطور است؟

بهلول جواب داد: بازهم اشکالی ندارد.

خلیفه گفت: چطور همین انگور وآب را مدتی در آفتاب بگذارند حرام می شود؟

بهلول جواب داد: اگر قدری خاک بر سر انسان بریزید، آیا به او صدمه می زند؟

خلیفه گفت: خیر، بهلول جواب داد: اگر مقداری آب روی آن خاک بریزید، اشکالی دارد؟ خلیفه جواب داد، خیر

بهلول گفت: اگر همین آب وخاک را باهم مخلوط کنند واز آن خشتی بسازند وبر سر انسان بزنند صدمه ای

به کسی می رسد یا خیر؟

خلیفه گفت: البته که سر انسان می شکند. بهلول گفت: چنانکه از ترکیب آب وخاک سر انسان می شکند

وبه او صدمه می رسد. از ترکیب آب وانگور هم متاعی بدست می آید که شرع آن را حرام می داند واز

خوردن آن صدمه های فراوان به انسان وارد می آید وخورنده آن حد شرعی لازم دارد.

خلیفه از جواب بهلول متحیر ماند ودستور داد بساط شراب را بردارند

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:حکایت بهلول و خلیفه, توسط محب اهل بیت

                         

گزارش تصویری 2

 

                                                                             

 

 

کل تصاویر را پایین در ادامه مطلب ببنید       

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

 

هرگز نمازت را ترک مکن

میلیون ها نفر زیر خاک....

بزرگ ترین آرزویشان باز گشت به دنیاست...

تا سجده کنند....

...و لو یک سجده!

 

 


سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت


 
 
دل آرام گیرد با یاد خدا

بشتابید ، بشتابید ....                                          بشتابید ، بشتابید ....

ثبت نام شروع شد
ثبت نام در بزرگترین مسابقه دنیا و عالم !
برای نام برای رسیدن به آرامش روحی و روانی
تا دیر نشده ثبت نام کنید از ما گفتن بود !


 

نام آموزشگاه : نماز       مدیر آموزشگاه : خداوند بی نیاز     معاون : پیامبراعظم (ص)

مزایا : آرامش روحی و روانی،جلوگیری ازافسردگی و نا امیدی و پریشان خاطری ،سعادت و خوشبختی دردنیا و آخرت ....

شرایط ورود : برای پسران حداقل 15 سال و برای دختران 9 سال

یادآوری : شرکت دو گروه فوق لازم و اجباری است .

مدارک مورد نیاز : آگاهی و بصیرت ، عشق و علاقه ، صبر و استقامت .....

هرچه تعداد بیشتر منفعت هم زیادتر «نماز جماعت »

شرکت کنندگان : باید به خدا تعهدبسپارند تا مادامی که زنده اند دستورات مدیر و معاون آموزشگاه را اطاعت کنند تا ازعهده امتحانات مربوطه برآیند ، افرادی که ازعهده امتحانات سر افرازبیرون آیند « دانشنامه تقوا » و بلیط مسافرت و اقامت دائمی به خوش آب و هواترین نقطه هستی ( بهشت ) دریافت می نمایند .

توجه : برای سنین کمتراز 9 و 15 سال کلاسهای تقویتی ، کودکستانی و پیش دبستانی و مستمع آزاد دایراست .

و اما شهریه : شهریه آموزشگاه به دلخواه میباشد هر کسی می تواند با کمک به فقیران و ضعیفان و یتیمان یا با ساختن مدرسه و مسجد و کارگاه و آزمایشگاه و کتابخانه و یا ازدواج و اشتغال جوانان با دادن صدقه ای دین خود را نسبت به آموزشگاه ادا نماید .

یادآوری : این آموزشگاه به تناسب توانایی جسمی افراد ( پیر ، ازکارافتاده ، معلول ، مریض ، و .... ) تسهیلات و تمهیداتی درنظرگرفته تا بتوانند نشسته یا خوابیده در کلاس شرکت نمایند همچنین به مسافرین عزیز تخفیف ویژه داده می شود « نمازشکسته » « سفری خوش برای شما آرزومندیم » .

زمان و ساعت کلاس درس : صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشاء تا حداکثرنیم ساعت بعداز اذان ، برای کسانی که موفق به شرکت درزمان دقیق نیستند وقت جبران درنظرگرفته شده ، صبح تا طلوع آفتاب ، ظهرو عصر ت اغروب آفتاب ، و مغرب و عشاء تا نیمه شب .

مکان : کلاس باید تمیز باشد و غصبی نباشد .

کلاسهای فوق العاده برای عارفان و بیداران و شب زنده داران دایراست ( نیمه شب تا اذان صبح ، نمازشب ) .

اگر امکان شرکت درکلاسهای فوق العاده را نداشتید بدانید که مشاور آموزشگاه مولا علی (ع) فرموده در هیچ واجبی کوتاهی نباید و درهیچ مستحبی سختگیری نشاید ، پس در کلاسهای واجب و ضروری شرکت کنید و مطمئن باشید چنانچه شیفته و شیدا شدید و شرکت نمودید همیشه شاد و خوشحال و جاودان و سرافراز و سربلند هستید پس بشتابید .

بشتابید ، بشتابید به سوی نـــــــماز

به درگاه خداوند بی نیاز | تابه آرامش برسید| پروردگارا مرا ببخش ...

از اینکه شکمم سیر بود و به یاد گرسنگان نبودم .

از اینکه زبانم گفت بفرمائید ولی دلم گفت نه .

از اینکه شنیدن حرف حق برایم مشکل بود .

از اینکه ایمانم به بنده ات بیشترازایمانم به توبود .

از اینکه منتظر تعریف و تمجید دیگران بودم .

از اینکه نشان دادم کاره ای هستم .

از اینکه برای خودچیزی را پسندیدم ولی برای بنده ات نپسندیدم .

از اینکه سعی داشتم کاربدم را در حضورجمعی توجیه کنم با اینکه می دانستم غلط است .

از اینکه درسخن گفتن و راه رفتن ادای دیگران را درآوردم .

از اینکه رسواشدن دردنیا برایم مشکلترازرسواشدن درآخرت بود .

از اینکه حق زیبایی ها را ادا نکردم

از اینکه غیبت دوستم راکردم و ازته قلب خوشحال شدم .

از اینکه درنظراتم شک نکردم و فکرکردم هرچه می گویم صحیح است .

از اینکه پولی رابخشیدم و دلم می خواست ازمن تشکرکنند .

از اینکه به سرقراری که باید حاضرمی شدم نشدم .

از اینکه خلاف و عده ای که داده بودم عمل کردم و یازیرقولم زدم .

از اینکه درسخنم مبالغه کردم و چیزی رابزرگترازآنچه بودنمایان کردم .

از اینکه ازگفتن مطالب غیرضروری خودداری نکردم و پرحرفی نمودم .

از اینکه شکرنعمت رابجا نیاوردم و دلم می خواست گه زیباتر ، باهوشتر و ... بودم .

از اینکه بهداشت جمعی رارعایت نکردم .

از اینکه ملاک بزرگی را پول و تحصیلات دانستم .

از اینکه خود را دربرابر کسانی که دارای فقرمادی ، بیسوادی و یاموقعیت برتر اجتماعی بودند برتر دانستم .

گذرنامه انسان

نام : انسان

نام خانوادگی : آدمیزاد

نام پدر : آدم                       نام مادر : حوا

لقب : اشرف مخلوفات                  نژاد : خاکی

ساکن : زمین ، منظومه شمسی ، کهکشان راه شیری

صادره از : سراچه دنیا                   مقصد : سرای آخرت

ساعت پرواز : نامعلوم               مکان پرواز : نامعلوم

حضور در فرودگاه : همیشه آماده

وسایل لازم : دومتر پارچه سفید ، عمل نیک ، علم مفید ، دعای اولاد ، دعای مومنین

اضافه بار مجاز :عمل صالح کاملا مجاز است

توصیه های ایمنی : اجرای دقیق آموزه های کتاب و سنت پیامبر (ص)

برای کسب اطلاع بیشتر به قرآن و سنت پیامبر (ص) مراجعه فرمائید

تماس و مشاوره هم بصورت شبانه روزی ، رایگان ، مستقیم بدون وقت قبلی خواهد بود

در صورتیکه قبل ازپرواز با مشکلی روبرو شدید باشماره های زیر تماس بگیرید

186/سوره بقره ، 45/سوره آل نساء ، 129/سوره توبه ، 55/سوره اعراف ، 2و3/سوره فلق

سفر آسوده ای راپیش داشته باشید با تشکر مدیریت پایگاه اینترنتی مسجد قاسم بن الحسن (ع)

 

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

 

آیا سجده بر دو مهر صحیح است؟

 

 

 در روایات آمده است که سجده برترین اعمال بدن است و از سایر عبادات در نورانی کردن شخص، مۆثرتر و نزدیک‌ترین حالات بنده به خداوند، حال سجده است؛ بخصوص اگر گرسنه باشد و سجده را با گریه همراه کند.



سجده یکی از برترین نمودهای بندگی خداوند است.

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:«سوگند به خدا، کسی که حقیقت سجده را در عبادات خود بیاورد، هرگز دچار خسران نخواهد شد.» حال این سئوال مطرح می شود که حقیقت سجده چیست؟



« سجده » در ظاهر وقتی انجام می‌شود که شخص بر زمین بیفتد و همه‌ی اشیا و افراد دور و بر خود را از جلو چشمش دور کند. در باطن نیز حقیقت سجده حاصل نمی شود مگر با فاصله گرفتن قلب و روح و خواست از آنچه غیر خداست و رو آوردن تمام به مقام عبودیت در مقابل خداوند، که در نهایت به مقام « فناء » منجر خواهد شد که برترین مقام کمالی برای انسان است.
در روایات آمده است که سجده برترین اعمال بدن است و از سایر عبادات در نورانی کردن شخص، مۆثرتر.
امام صادق علیه السلام فرمودند:« نورانیت را در گریه و سجود یافتم.»
و روایت شده که نزدیک‌ترین حالات بنده به خداوند، حال سجده است؛ بخصوص اگر گرسنه باشد و سجده را با گریه همراه کند.

حضرت امام سجاد علیه السلام نیز سجده هایی بسیار طولانی داشت.
امام صادق علیه السلام فرمودند:« هر گاه حضرت علی بن الحسین علیه السلام به نماز می ایستاد، رنگش تغییر می کرد، و هر گاه به سجده می‌رفت، سر بلند نمی‌کرد تا وقتی عرق از سر و رویش می‌بارید.»
و در روایتی دیگر فرمودند:«حضرت علی ابن الحسین علیه السلام بسیار گریه می کرد و یکبار که در کوه « جبان » (در اطراف مدینه) به سجده رفته بود، پس از اینکه سر از سجده برداشت، محل سجده‌اش گویا در آب فرو رفته بود.»
بعد از این مقدمه چند پرسش و پاسخ را در این رابطه مطرح می کنیم:
سوال: کیفیت سجده‌ی شخص معذور (از جهت کف دست یا انگشتان پا) چگونه است؟
۱ـ در سجده باید کف دست را بر زمین گذاشت، ولى در حال ناچارى پشت دست هم مانعى ندارد و اگر پشت دست ممکن نباشد، باید مچ دست را بگذارد و چنانچه آن‌را هم نتواند باید تا آرنج هر جا که مى‌تواند بر زمین بگذارد و اگر آن هم ممکن نیست، گذاشتن بازو کافى است.
۲ـ کسى که مقدارى از شست پایش بریده، باید بقیه آن ‌را به زمین بگذارد، و اگر چیزى از آن نمانده، یا اگر مانده خیلى کوتاه است باید بقیه انگشتان را بگذارد و اگر هیچ انگشت ندارد، باید هر مقدارى از پا باقى مانده به زمین بگذارد. (توضیح المسائل امام خمینی ره)
سوال: مستحبات سجده کدام است؟
سجده که از واجبات نماز است، دارای اجزا و شرایط واجب و مستحب است؛ از جمله مواردی که جزء مستحبات سجده به شمار می رود، آن است که:
۱٫ براى رفتن به سجده و بعد هر سجده، در حال آرامى بدن «اللّٰه أکبر» بگوید.
۲٫ مرد هنگام سجده رفتن، اول دست ها و زن، اول زانوها را به زمین بگذارد.
۳٫ بینى را به مهر یا چیزى که سجده بر آن صحیح است بگذارد.
۴٫ در حال سجده، انگشتانِ دست را به هم بچسباند و برابر گوش بگذارد، به طورى که سر آنها رو به قبله باشد.
۵٫ در سجده دعا کند و از خدا حاجت بخواهد و صلوات بفرستد.
۶٫ بعد از سجده بر ران چپ بنشیند و روى پاى راست را بر کف پاى چپ بگذارد.
۷٫ بعد از سجده اول و آرامش بدن، «اسْتَغْفِرُ اللّٰهَ رَبِّی وَ اتُوبُ الَیْهِ» بگوید.
۸٫ سجده را طول بدهد و در موقع نشستن دستها را روى رانها بگذارد.
۹٫ در موقع بلند شدن، دستها را بعد از زانوها از زمین بردارد.
۱۰٫ مردها آرنجها و شکم را به زمین نچسبانند و بازوها را از پهلو جدا نگاه دارند و زنها آرنجها و شکم را بر زمین بگذارند و اعضاى بدن را به یکدیگر بچسبانند. (توضیح المسائل امام خمینی ره)
سوال: آیا استفاده از دو مهر برای سجده کردن صحیح است؟
محل سجده نمازگزار نباید از محل زانوهایش بیش از چهار انگشت بسته پائین تر یا بلندتر باشد (توضیح المسائل امام خمینی ره). بنابراین در صورتی که ارتفاع دو مهر بیش از چهار انگشت بسته نباشد می توان بر آن سجده نمود. و تغییر ارتفاع مکان سجده در نماز نیز اشکالی ندارد.
سوال: در هنگام سجده باید هفت موضع بدن روی خاک قرار گیرد. پس چرا ما فقط پیشانی را روی مهر می گذاریم؟
در هنگام ذکر سجده، باید هفت موضع روی زمین به معنای عام آن (چه خاک باشد و چه فرش و …) قرار گیرد، در این حکم، ملاک؛ استقرار و ساکن بودن این هفت موضع است. (توضیح المسائل امام خمینی ره)
بنابراین هفت موضع در هنگام ذکر سجده باید بر زمین باشد، نه آن که بر خاک و آنچه سجده بر آن صحیح است قرار گیرد. البته از بین این هفت موضع، فقط پیشانی استثناء شده است که می بایست تنها بر زمین (به معنای خاص آن) یا آنچه از زمین می روید واقع شود؛(در واقع فقهاء در این مساله جنس زمین را مد نظر قرار داده اند).

 

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 11 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

مجله شماره 1

                                          تهاجم فرهنگی

 

گناه از نان شب هم واجب تر است این روزها

 

در عجبــــم از مردمانی که

از نــداری می نـالند اما

بر بــامِ خانه های محــــقرشان بساطِـ گنــاه پهـــن استــــ…

این روزها گنــاه از نان شبـــ هم واجب تــر است….

 

 

            موضوع کامل پایین در ادامه مطلب

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت

برنامه فرهنگی ورزشی مسجد به روایت تصویر

 

تصاویر را در ادامه مطب ببنید

 

 

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت
13رجب ميلاد سرور و مسعود مولي الموحدين و متقين امام اول

شيعيان عالم حضرت علي بن ابي طالب(ع) مولود كعبه مبارك باد

 
 
 
پرسش و پاسخ درباره ولادت امام علی(ع)                                                 
علت به دنیا آمدن امام علی (ع) در کعبه چه بود                         
شیخ صدوق گفته است: این که حضرت امیر(ع) در کعبه به دنیا آمده است، بزرگداشتی بود از جانب خدای متعال و اکرامی بود که نسبت به مقام شامخ و با عظمتش عنایت فرمود.
خبرگزاری فارس: علت به دنیا آمدن امام علی (ع) در کعبه چه بود
 

  یکی از سؤالاتی که درباره ولادت امام علی علیه‌السلام این است که «علت به دنیا آمدن امام علی (ع) در کعبه چه بوده است؟»

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، در یادداشتی این مساله را بررسی کرده است.

 

توضیح درباره پاسخ این پرسش را در سه محور مورد اشاره قرار می‌دهیم.

الف. جریان ولادت امیر مؤمنان علیه‌السّلام

در منابع متعدد آمده است که عباس بن عبدالمطّلب و عده‌ای دیگر در مقابل خانه کعبه در مسجد الحرام نشسته بودند که ناگهان فاطمه بنت اسد که درد زایمان فرزند او را ناراحت کرده بود،‌ پدیدار گشت و نزد خانه آمد و گفت: پروردگار من ایمان دارم به تو و به همه پیامبران و کتاب‌هایی که از سوی تو آمده و گفتار جدم ابراهیم خلیل را تصدیق دارم و به او که این خانه کعبه را بنا کرد، پروردگارا به حق همان کسی که این خانه را بنا کرد و به حق این نوزادی که در شکم من است، ولادت او را بر من آسان گردان.

ناگهان دیدند قسمت پشت خانه کعبه شکافته شد و فاطمه به داخل خانه رفت و از دیدگاه ما پنهان گردید و دیوار خانه نیز مانند نخست به هم پیوست، ‌ما که چنین دیدیم خواستیم قفل در را باز کنیم، ولی در باز نشد.

این مطلب به سرعت در شهر پیچید، سه روز از این ماجرا گذشت و چون روز چهارم شد فاطمه از همان مکان بیرون آمد و علی ـ علیه‌السّلام ـ را در دست داشت و به مردم گفت: خدای تعالی مرا به زنان پیش از خود برتری بخشید، و من در خانه خدا رفتم و از روزی و میوه بهشتی خوردم و چون خواستم از خانه بیرون آیم، ‌هاتفی ندا کرد ای فاطمه نام این مولود را علی بگذار که خدای علیّ اعلی می‌فرماید: من نام او را از نام خود جدا کردم و او کسی است که بت‌‌ها را در خانه من می‌شکند. (محلاتی، سید هاشم، زندگانی حضرت امیرالمؤمنین،ج1،ص28، تهران، انتشارات علمیه اسلامیه)

ب. جریان ولادت حضرت در منابع اهل سنّت

1. حاکم نیشابوری در مستدرک، ج 3، ص 550، حکومت 6044 می‌گوید: در اخبار متواتر (اخباری که یقین آور است) آمده که فاطمه بنت اسد، امیر مؤمنان علی ـ علیه‌السّلام ـ را در درون کعبه به دنیا آورد. (الغدیر، نشر مرکز الغدیر، ج6، ص35 للدراسات الاسلامیه، 1416 ق)

2. حافظ گنجی شافعی در کفایة المطالب، ص 407، آورده است:

امیر مؤمنان علی ـ علیه‌السّلام ـ شب جمعه در 13 ماه رجب در خانه خدا به دنیا آمد،‌ و هیچ کسی قبل از او و بعد از او در خانه خدا به دنیا نیامده است. (همان)

3. شهاب الدین محمود آلوسی صاحب تفسیر روح المعانی، در کتاب: سرح الخریدة الغیبة فی شرح القصیدة العینیّه، تألیف عبدالباقی افندی عمری، در ذیل یکی از اشعار او می‌گوید: این مسأله که امیرمؤمنان علی ـ علیه‌السّلام ـ در خانه خدا به دنیا آمد مسأله مشهور و معروف است و در کتاب‌‌های شیعه و سنی نقل شده است. (همان)

بنابراین جریان تولد امیرمؤمنان حقیقتی است که نه تنها شیعه بلکه برادران اهل سنّت نیز به آن اذعان دارند که در کتاب شریف «الغدیر» به تفصیل آورده شده است.

ج. جلوه‌ای از اسرار ولادت حضرت در کعبه

امّا‌ اسرار این قضیه که چرا حضرت امیرمؤمنان در خانه خدا به دنیا آمده، ‌در برخی منابع درباره آن مطالبی مطرح شده که در اینجا بیان می‌‌شود:

1. برخی از بزرگان اهل سنّت پس از بیان جریان تولد حضرت امیر ـ علیه‌السّلام ـ در کعبه گفته‌اند: این کرامت و بزرگی برای علی ـ علیه‌السّلام ـ است که در خانه خدا به دنیا آمده و تجلیل برای محل تولد او شمرده می‌شود. (همان، ج 6، ص 36 و 37)

2. آلوسی که قبلا نیز از او یاد شد (یکی از بزرگان اهل سنّت است) بعد از نقل جریان تولد حضرت در کعبه تعبیر لطیفی دارد که عین عبارت او آورده می‌شود که گفته است: «سبحان من یضع الاشیاء فی مواضعها و هو احکم الحاکمین». یعنی منزه است خداوندی که هر چیزی را در جایگاهش قرار می‌‌دهد و او بالاترین حکم کنندگان است. (همان)

آلوسی در ادامه گفته است:

گویا علی ـ علیه‌السّلام ـ نیز خواست تا در مورد خانه کعبه که موجب این افتخار برای او شده بود و در دل او متولد گشته بود جبران کند و به همین جهت بت‌ها را از روی خانه به زیر افکند، زیرا در پاره‌‌ای از اخبار آمده که خانه خدا به درگاه حق تعالی شکایت کرده و گفت: پروردگارا تا چه وقت در اطراف من این بت‌ها را پرستش کنند؟ و خدای تعالی به او وعده داد که آن مکان مقدس را از آن بت‌‌ها تطهیر کند. (همان)

3. شیخ صدوق نیز در این باره گفته است: این که حضرت امیر ـ علیه‌السّلام ـ در کعبه به دنیا آمده، بزرگداشتی بود از جانب خدای متعال و اکرامی بود که نسبت به مقام شامخ و با عظمتش عنایت فرمود. (الارشاد، باب1، ص2، ترجمه سیدهاشم محلاتی، نشر انتشارات علمیه الاسلامیه)

4. از صعصعة بن صوحان روایت شده که در واپسین لحظات زندگی علی ـ علیه‌السّلام ـ از حضرتش پرسید: تو برتری یا حضرت عیسی بن مریم؟ علی ـ علیه‌السّلام ـ فرمود: مادر عیسی در بیت المقدس بود، هنگامی که وقت ولادت عیسی فرا رسید، مریم ندائی شنید که بیرون شو، این جا عبادت‌گاه است نه زایشگاه، اما مادر من فاطمه بنت اسد، هنگامی که زایمانش نزدیک شد در حرم بود، دیوار کعبه شکافته شد و من آنجا متولد شدم و هیچ کسی دارای چنین فضیلتی نیست نه پیش از من و نه پس از من. (قزوینی، سیدکاظم، علی از ولادت تا شهادت، ص1، قم، نشر علمیه، 1397 ق)

5. و برخی دیگر گفته‌‌اند: ... پیداست که خانه کعبه درب، داشته که از آن وارد شود. امّا این جا در خانه باز نشد، ‌بلکه دیوار کعبه شکافته شد تا دلیلی روشن‌تر و آشکار‌تر بر یک اعجاز باشد و برای این که بعدها نتوانند جریان را تصادفی و اتفاقی به حساب بیاورند، و جالب این جاست، با این که در خلال چندین قرن کعبه تجدید بنا شده است، هنوز هم اثر آن شکاف روی دیوار خانه وجود دارد و موضع شکاف را با نقره پر کرده‌اند و در قسمتی که معروف به مستجار است، ‌این اثر به طور آشکار دیده می‌شود و همیشه جمعیت انبوهی از حاجی‌ها به این قسمت پناه می‌برند و مشغول گریه و زاری و نیاز به درگاه خداوندند و حاجت می‌‌خواهند. (همان)

جمع بندی و نتیجه

از مجموعه مطالبی که در این پاسخ اشاره شد، چند نتیجه به طور یقین مشخص می‌‌شود:

اولاً: مسأله به دنیا آمدن امیرمؤمنان ـ علیه‌السّلام ـ در خانه خدا و کعبه معظمه جزء ‌مسلمات تاریخ است که نه تنها در منابع شیعه بلکه در منابع معتبر برادران اهل سنّت فراوان نقل شده که علامه امینی در الغدیر همه آن منابع را جمع‌آوری کرده است که قبلا اشاره شد.

و هم چنین نه تنها به گفته علمای شیعه بلکه به گفته بزرگان اهل سنّت جریان تولد امام علی ـ علیه‌السّلام ـ در میان خانه خدا (کعبه) با روایات متواتر (روایاتی که موجب یقین می‌شود) ثابت شده است.

ثانیاً: گرچه همه اسرار این قضیه به طور کامل برای هیچ کسی معلوم نخواهد بود، ‌امّا از مجموع سخنان بزرگان شیعه و سنی به خوبی معلوم می‌شود که این مسأله (در کعبه به دنیا آمدن) در واقع یک نوع اعجاز و کرامت برای حضرت امیر مؤمنان است و جزء خصایص و نعمت‌‌های الهی است که به گفته بزرگان اهل سنّت مانند آلوسی و حاکم نیشابوری و دیگران تنها نصیب حضرت امیرمؤمنان شده است و هیچ کسی نه قبل از علی و نه بعد از آن حضرت در کعبه به دنیا نیامده است.

لذا از کلامی که از آن دو عالم بزرگ (آلوسی و حاکم نیشابوری) قبلاً نقل شد: یکی شان این مسأله را به کرامت علی ـ علیه‌السّلام ـ و تجلیل محل تولد او یاد نمود و دیگر به این نکته اشاره کرده بود که در کعبه به دنیا آمدن فیضی بزرگ بود که شایسته بود علی ـ علیه‌السّلام ـ بدان فیض عظمی بار یابد.

و جالب‌تر از همه آن که آن گونه که در کلام خود امیرمؤمنان که قبلا بیان شد، حضرت عیسی ـ علیه‌السّلام ـ با این که یک پیامبر اولوالعزم بود، به هنگام تولدش به مادر او دستور داده شد از مسجد بیت‌المقدس بیرون شود، چون آن جا عبادتگاه است نه زایش‌گاه، امّا به هنگام تولد امیر مؤمنان، مادرش فاطمه بنت اسد به داخل کعبه و عبادتگاه رهنمون شده و از طریق شکافته شدن دیوار کعبه به صورت اعجازگونه به داخل آن راه داده می‌‌شود.

امّا این که در کعبه تولد و در مسجد شهادت نصیب آن حضرت می‌شود، گویای مقام و منزلت بسیار بالای آن حضرت است.

 

کارت پستال تبریک روز پدر

سامانه پیامکی مسجد قاسم بن الحسن ع 30008940611161

برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ جمعه 3 خرداد 1392برچسب:, توسط محب اهل بیت